.
.
Στη Βουλή έφερε το ζήτημα του αυξημένου κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων προς τη Σάμο η βουλευτής Β΄2 Δυτικού Τομέα Αθηνών, Μαρία Αθανασίου, καταθέτοντας αναφορά προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Η αναφορά βασίζεται σε επιστολή του Επιμελητηρίου Σάμου, σύμφωνα με την οποία οι επιχειρήσεις του νησιού αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στον εφοδιασμό τους, εξαιτίας τόσο των καθυστερήσεων στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια όσο και του σημαντικά υψηλότερου κόστους μεταφοράς σε σύγκριση με τη Χίο και τη Λέσβο.
Όπως επισημαίνεται, τα εμπορεύματα που αναχωρούν από τον Πειραιά στις αρχές της εβδομάδας φτάνουν στη Σάμο με σημαντική καθυστέρηση, γεγονός που μεταθέτει τη διανομή τους προς το τέλος της εβδομάδας, δημιουργώντας προβλήματα στην τροφοδοσία επιχειρήσεων όπως καταστήματα εστίασης και σούπερ μάρκετ. Παράλληλα, το Επιμελητήριο αναφέρει ότι το κόστος μεταφοράς φορτηγού προς τη Σάμο ανέρχεται στα 76,5 ευρώ, έναντι 49,18 ευρώ για τη Χίο και τη Μυτιλήνη, κάνοντας λόγο για αδικαιολόγητη απόκλιση.
Στην αναφορά της, η βουλευτής ζητά από τον αρμόδιο υπουργό να εξηγήσει γιατί παραμένει αυτή η ανισότητα στο κόστος μεταφοράς και εάν προτίθεται να αναλάβει πρωτοβουλίες για την αύξηση των δρομολογίων εμπορευματικού εφοδιασμού της Σάμου και τη μείωση του μεταφορικού κόστους, τουλάχιστον στα επίπεδα που ισχύουν για τα γειτονικά νησιά.
Το Επιμελητήριο αποδίδει μέρος του προβλήματος στην προτεραιότητα που, σύμφωνα με την επιστολή του, δίνεται από την ακτοπλοϊκή εταιρεία στα επιδοτούμενα δρομολόγια και στις γραμμές αυξημένης τουριστικής κίνησης, ζητώντας την άμεση παρέμβαση της Πολιτείας για την εξασφάλιση ομαλού και οικονομικά βιώσιμου εφοδιασμού της Σάμου
Γιάννης Νέγρης.